Jom tukar-tukar link

Wednesday 26 September 2012

Petua hilangkan batuk berpanjangan

Musim sekarang ni pegi mna2 sume orang batuk. Bergilir-gilir batuk..kadang satu keluarga tu sume batuk..sampai sakit dada..para penghidap asma pun tak ketinggalan..masa ni mmg ulang alik keklinik ambik nebulizer..setakat ventolin inhaler tak jalan dah kan...kat bawah ni ade beberapa tips n petua untuk hilangkan batuk yang lama dan berkahak ni..

1- Petua ni diberi oleh ustaz masa buat rawatan islam dulu. Ambil madu tambah dengan getah betik. Nisbah madu dengan getah betik, satu sudu madu dititiskan dengan 7 titik getah betik yang muda.kalau 10 sudu madu, letaklah 70 titik getah betik muda.  baca selawat 3x pastu makan satu sudu. sehari 2x, pagi dan malam.amalkan , insyaALLAH berkesan. Ini diamalkan dengan tujuan untuk membersihkan paru2..Ye saya dah amalkan, alhamdulillah berkesan.

2- Bawang putih tanpa dibuang kulit digoreng tanpa minyak, atau dibakar direct dengan api , sehingga kulit berubah warna kuning.Makan mentah2..amalkan selalu, insyaALLAH berkesan. Bawang putih terkenal dengan antibakteria dan antioksidan. Lagipun ia meningkatkan sistem imun kita, jadi dapat melawan sebarang jangkitan.

3- Satu sudu madu, campur dengan 3 biji bunga cengkih.letak air segelas, kacau2..pastu minum..amalkan selalu..petua ini bagus juga untuk hilangkan bau busuk mulut.


Tiada penyakit tidak boleh diubat, ia datang dari ALLAH swt, dan dengan ALLAH swt juga kita pohon untuk memulihkan penyakit tersebut...yang penting doa, usaha dan tawakkal..

No comments:

Post a Comment

thanks